Träningsglädjen är tillbaka


På vägen till gymmet kändes hela jag så jobbigt seg, funderade flera gånger på att vända om, men trots ångesten så klev jag in på gymmet där jag inte varit på alldeles för länge. Väl inne möts jag av en leende fantastisk instruktör som säger "Grattis till studenten! Du ska gå på mina pass nu va?", plötsligt börjar träningsglädjen komma tillbaka. Bokade en PT timme till nästa vecka och körde ett spinningpass och ett core, fysatan vad jobbigt det var! För en månad sen kändes inte core-passen alls, nu jävlar ska jag komma i form igen för detta är inte acceptabelt.

Efter två jobbiga 30 minuterspass är hela jag full av energi och glädje, det är nu jag minns varför jag älskar att träna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning