Ännu ett fenomen jag inte förstår mig på.

Varför känner människor behovet av att smygfota andra? Ett fenomen jag aldrig förstått. Absolut att jag tar bilder på mina vänner när de inte hänger med i svängarna men det är inte riktigt samma sak. Det är det här när man fotar någon man inte känner utan att fråga och försöker göra det diskret, ofta lyckas inte den där diskretionen särskilt väl. Det är obehagligt, riktigt obehagligt. 
Tror du inte att jag märker att du håller din mobilkamera riktad mot mig och fotar? Vad ska man göra i den situationen egentligen? Jag kände mig blottad, äcklad och arg. Nu vill jag inte gå tillbaka på grund av att det nu är sammankopplat med de känslorna vilket gör mig ännu argare. 

Det är en typ av intrång på ens personliga integritet, vill du fota någon så fråga för guds skull innan, allt man kan få är ett nej och då ska man respektera det. 

Jag förstår inte hur offentliga människor står ut, jag skulle flugit på varenda paparazzi som försökte smygfota mig. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning