Livets måndag följt av en trött vardag innan minisemester.


Mitt i veckan, i måndags blev det ett varv runt Kungsholmen på vattnet med pinglan Vera, vi ses i princip en gång om året efter gymnasiet och det är så himla mysigt varje gång. Förhoppningsvis blir det lite oftare nu när jag flyttar ner till Östergötland men man vet ju aldrig, vuxenlivet innebär ju extrem tidsbrist och jobbiga prioriteringar det vet ju alla. Vill hur som helst få in lite mer paddling i livet, det är sån terapi, saknar den delen av mitt liv så ska nog ta tag i det igen, det där med friluftsliv. 

Igår var både knopp och kropp helt slutkörda så det blev att vila upp sig, idag blir det träning däremot och jag känner mig rätt redo att köra igång på helfart igen. Fantastiskt att det ibland bara krävs en kväll att vila upp sig på, välbehövligt iallafall. Den där minisemestern vi startar imorgon kväll blir också ofantligt nödvändig, längtar så jag blir tokig efter att komma iväg lite och känna att jag kan andas, börjar bli så himla trött på min vardag. 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning