Nästa mars.

Igårkväll slocknade jag vid niotiden för att vakna 06.00 pigg men valde att dra mig en stund innan jag tog tag i livet. Det är lite märkligt att sova ensam nu när Niklas jobbar natt, farligt att vi vänjer oss vid att sova ensamma i den 120 sängen vi har, kommer bli ett jävla liv när vi ska dela på den igen nästa vecka. Idag kom han hem lagom till att jag börjat med frukost, sen har han sovit och jag skrivit en uppsats, handlat för veckan, bytt om för att gå till gymmet och sitter nu med min tekopp och samlar motivation och värme till att gå ut i snöstormen till gymmet. 

Har dåligt med träningsmotivation nu, inte tränat sen i fredags, känner verkligen att motivationen dör mer och mer för varje träningsfri dag. Borde egentligen gör något varje dag för att upprätthålla det. Sen är det så för mig att det är ett helvete majoriteten av gångerna att ta sig dit,  men när jag väl är där sprutar motivationen ur öronen på mig. Hoppas att det stämmer idag också. 

Kikade igenom kursplaneringen och blev så lättad när jag såg att det bara är ett moment kvar efter det jag skriver nu. Trodde det skulle vara två stycken men nu kan jag faktiskt upprätthålla planen jag har med att göra ett delmoment om dagen fram till nästa fredag då jag förhoppningsvis är helt färdig och bara ska åka på examination. 

Imorgon är det första mars, det är snart vår! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning