Det här är jag.

La mycket upp "träningsklädesbilder" för flera år sedan, då hade jag också en ohälsosam relation till mat. Idag har jag vissa dagar räknat kalorier överskådligt för att ofta inse att jag fått i mig på tok för lite och får gå och rota i kylskåpet(haha vem klagar). Idag tränar jag inte för att nå ett visst ideal, för att nå en viss siffra på vågen eller för att någon annan gör det. Idag tränar jag för att jag vill att min kropp ska hålla så länge det bara går, för att jag ska orka med vardagen, klara av de lopp jag vill springa för att jag älskar att springa och för att jag tycker att det är underbart roligt. 

Idag mår jag så enormt bra i min vardag, jag har aldrig ätit såhär bra eller känt ett sånt stort driv i allt jag gör. Att livet har stabiliserat sig det senaste halvåret i och med att jag träffade och flyttade ihop med min Niklas har enormt mycket med mitt välmående att göra. Jag ska inte påstå att jag mådde särskilt dåligt tidigare men jag hade ingen fast punkt förutom föräldrahemmet eller en egen trygghet som jag har idag. 

Idag är jag förbannat stark i mig själv och stark tillsammans med människan jag älskar över allt. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning