Söndag hos oss.

Efter en jättemysig helg ute i Hässelby hos mina föräldrar är vi nu hemma och storkokar för hela veckan, linsgrytor i alla dess former har börjat bli min specialitet. Börjat likt min mamma se att laga så näringsrik men billig mat som möjligt som en sport. Ingen gryta blir den andra lik med de blir rätt så himla goda allihop. 

Den här veckan börjar vardagen för mig för fullt, studierna har ju varit igång i två veckor men jag har även första dagen och all upplärning på Scanias växel. Känns himla bra att komma igång och få upp ett högt livstempo utan massor av dötid som jag gått med den senaste tiden, kanske även ska skriva kontrakt för en timtjänst i hemtjänsten. 

Söndag hos oss spenderas med veckoplanering, matlagning, träning och studier(för min del). Tacksamt att känna sig utvilad och orka med allt som ska ordnas med efter en minisemester i Hässelby. Det är otroligt mysigt att åka upp till dom och bara vara, spela kort och äta god mat. 

Mumsx2

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning