Drömmer om en bräda

Godmorgon! Eller förmiddag är det visserligen, vaknade med huvudvärken från igår och kände att en dunderförkylning faktiskt var på väg. Nu efter en lång frukost och lite Vikings börjar jag må bättre och kanske tar mig till gymmet senare idag. Ska först sätta mig med Matteboken i några timmar och räkna några sidor.

Utanför fönstret, mig och min mattebok ligger ett rätt fint lager snö och jag kan inte hjälpa annat än att önska att jag stod på min bräda på ett fjäll med lite musik i öronen. Oklart om det kommer bli någon åkning alls för mig i år, känns rätt småjobbigt.

Utöver att jag känner mig lite hängig och att jag saknar brädan har jag hittat studiemotivation igen och ska på en till arbetsintervju imorgon bitti vilket också känns kanon. Nu får vi helt enkelt se vart livet leder, det kommer bli några jobbiga månader nu, med mycket jobb och mycket plugg. Det som är skönt är att studierna faktiskt tar slut i mars, det är bara två månader, alltså 8 ynka veckor tills jag är färdig och kan börja arbeta ihjäl mig på heltid. Det känns helt ok.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning