En onsdag.

Denna vecka blev inte som jag tänkt, jag hade tänkt att jobbet skulle köra igång och att allt skulle gå på helfart. Givetvis kör det ihop sig och jag börjar jobba nästa vecka istället, med för mycket tid och mitt otroligt rastlösa personlighetsdrag håller jag på att gå i bitar mer eller mindre. Ska plugga matte nu i några timmar, sedan gymmet och därefter ska jag skriva klart Samhällskunskapen och skicka in det.

Mår inte bra av att ha ett liv som går på en kvarts fart just nu, mår så bra fysiskt och egentligen mentalt också utan att kunna få utlopp för all energi jag ändå har att ge. Ska försöka överföra en del av den energi på studierna, även om det är himla knepigt. För ett halvår sedan skulle jag inte ha något problem med att ligga och se serier hela dagar, jag skulle tyckt att det var rätt skönt. Nu har jag dock blivit av med mina halsmandlar som sinkade ner mig helt och har en helt annan energi, aldrig sett fram emot att köra ett 200% liv som jag gör nu, för att kanske uppskatta att ligga i soffan en hel dag istället för att bli deprimerad utav det.

Ska nämna en sak till i detta rätt negativa inlägg, då jag satte in en hormonspiral för tre veckor sedan och samtidigt äter p-piller pga. läkarens anvisningar har min ansikte startat ett krig. Det har inte varit vackert och gett mig ytterligare ångest. Då inget av de hudvårdsprodukter jag haft hemma fungerat och då jag inte har råd att köpa något vettigt på apoteket googlade jag på hemmakurer och fick fram äppelcidervinäger. Köpte mig en stor ofiltrerad flaska för 35 kronor och blandade ut 1 dl med en dl vatten och har använt som toner. På 1,5 dygn har svullnaderna gått ner och blemmorna har minskar avsvärt! Ska aldrig lägga dyra pengar på sånt igen, så tipstips!

Från en annan gång när huden var lite brun utan krigsfält. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning