Så blev det November.

 Den där hemtentan jag inte ville skriva blev godkänd med ganska bra feedback, kul! Skriva är ju det jag kan. Nu har jag bara två pass kvar på praktiken denna termin, och vi har precis börjat lite smått på examensarbetet, kul! Livet är faktiskt väldigt bra, jag mår helt fantastiskt. 

Det är många faktorer som gör att jag mår så bra, jag börjar se ljuset i tunneln med min utbildning, examen till sommaren(så sjukt), jag börjar sakta hitta löpningen igen, jag blir bara starkare, hittat glädjen i en bra bok igen, känner en sån kärlek till vänner, familj, hund och Niklas och jag är godkänd på allt fram till nu i utbildningen. Har inte mycket att tjura över faktiskt, har även så mycket god mat i kylskåpet så är taggad på alla måltider. På tal om mat så har jag börjat trycka i mig frukt och grönsaker i mycket större mängder än tidigare, alltså så mycket mer, fibrer, antioxidanter och näringsämnen, vilken skillnad jag känner i mina energinivåer, wow vad bra mat kan göra. Det är inte det att jag åt dåligt tidigare, åt väldigt bra i förhållande till genomsnittsbefolkningen vågar jag säga, men ändå uppenbarligen inte tillräckligt. 

Sockersuget har i princip försvunnit, vill hellre ha en god frukttallrik eller fruktsmoothie eller nötter. Livet leker helt enkelt. 

Mer tid spenderas även i skogen, det är så otroligt att komma tillbaka till den lilla skogsmullen i mig själv. Idag blir det att ta med lunch till Ågelsjön och leva life med Koda innan näst sista praktikkvällen som jag hoppas blir riktigt bra så det inte bara blir att sitta av tiden. 

Nu ska jag byta om och springa ner till boxen och veckans mördarpass, lite skräckblandad förtjusning idag minst sagt. Men det blir nog kul. 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning