1 år med Koda

Ett helt år har rullat sedan vi hämtade tussen på en gård utanför Köping, han har förgyllt livet på så många sätt. Jag är övertygad om att han kom till oss i precis rätt tid, och har en stor del i att iallafall min psykiska hälsa är så bra som den är idag. Koda, frukt, grönsaker och mycket dagsljus är ett bra recept på god psykisk hälsa för mig. Sen är träningen en stor del också, och Niklas såklart. 

Jag är så tacksam till att vi har en så fin hund, lugn, trygg, busig, mysig och så fin med nästan alla andra hundar och människor i alla åldrar. Det är helt otroligt faktiskt, finaste Koda, vårt lilla busfrö. 

Nu är vi fullt upp i våran C-uppsats, vi svär, är trötta men det går nog åt rätt håll iallafall. Det kommer bli bra. Vädret ska vi inte ens tala om, är så lättpåverkad av vädret och hatar den här gråa tiden på året och avgudar de soliga dagarna. 

Träningen blir viktigare än någonsin under den här tiden, speciellt med isoleringen som är just nu. Utan hade jag aldrig klarat av studierna just nu. Träningen och långpromenader med korven håller mig flytande tror jag, gör livet ganska så toppenbra faktiskt. 










 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning