Om elva dagar

Att jag fick ännu en smäll i bakhuvudet gjorde inte mitt liv bättre, på krogen dessutom, undrar hur lång tid det kommer ta innan jag vågar mig in i en hetsig folkmassa igen? Legat och mått illa med huvudvärk i två dygn, huvudvärken ligger kvar men nu är jag på benen igen och ska jobba imorgon, kan verkligen inte förstå hur mycket som hänt den här säsongen. Jag vill verkligen bara åka hem och påbörja nya äventyr.

Det är 11 dagar kvar tills den röda lilla toyotan är fullpackad igen och jag är på väg till Stockholm där jag blir kvar i ynka tre veckor för att fullfölja studierna innan det blir en vecka på Kreta med min gosetös Matilda, därefter blir det en vecka hemma med förberedelser inför sommaren som ska spenderas på kollo som ledare. Jag är hur taggad som helst men också fruktansvärt livrädd, känns lite som att jag ska kasta mig ut för ett stup utan att veta om fallskärmen fungerar.

Blir det en säsong till? I nuläget är svaret nej, jag har sökt tekniskt basår och vill komma igång med studierna och komma vidare i livet på något vis, orkar inte stå och trampa på samma ställe längre.

Nu sitter jag i kyrkan, pluggar och äter bullar, det är det man gör en ledig dag när man är både sjuk, har hjärnskakning och vädret är värdelöst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning