När nervositeten kan slänga sig i väggen.

Måndag morgon, helgen har spenderats i Stockholm och Gävle med familjen, urmysigt. Haft tre veckor med tuff teori och mycket att göra, nu börjar tre veckors praktik på sjukhuset och jag är så taggad. Å andra sidan är jag idag så nervös att jag nästan kräkts flera gånger, ska iväg på ett crossfitpass om 30 min för att kanske lugna nerverna lite, får se hur det fungerar. Det som är skönt är att det verkligen endast är praktiken att fokusera på, skoluppgifterna är klara och nu är det bara att upprätthålla kunskapen under dessa veckor så är jag redo för tenta-p när jag kommer tillbaka.

Vet inte vart denna nervositet kommer ifrån, får jag gissa känner jag att jag inte kan tillräckligt ännu, att min egen insats under denna termin runt just det praktiska inte varit strålande. Men jag vet ju med mig att jag kan och är snabblärd så jag borde inte oroa mig, aldrig haft svårt med praktik. Men av någon anledning känns det annorlunda denna gång, aldrig känt så här förr. Hoppas det går över, och att jag inte kräks på träningen eller praktiken.

Till något lite roligare, våran älskade Koda fyllde tre veckor igår, det betyder att det är 5 veckor kvar till att vi får hämta honom. 12 dagar till att vi får träffa honom igen, vi längtar så vi blir galna. Lånar valpböcker på biblioteket, tittar på så mycket youtubeklipp så jag vet inte vad. Men det är bra att vara förberedd. Bara 3 veckors praktik och 2 veckors tentaplugg innan han får komma hem.


Liten Moa i T2 på US, livet var rätt bra där. Nu kör vi T3 på Vrinnevi och hoppas på det bästa. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning