Friyay

Då mina löparskor har gått i några år började de bli rätt slitna, insåg inte att mönstret i sulan var helt bortnött vilket hade blivit livsfarligt i vinter. Jag tog mig helt enkelt till XXL och köpte mig ett par nya, blev trailskor då jag springer främst i skogen numera, har även ett par Nike för mer asfaltslöpning. Kul med lite variation på så sätt, blev även ett par till gymmet, lätta små Nike som dessutom är det bekvämaste jag haft på fötterna. Otroligt nöjd med trailskorna också, invigdes igår under en mil och det är en helt annan känsla än med de gamla. 

Blev en runda på 5 km imorse också, fick sån känsla för att dra mig ut så gjorde det trots att vi sprang en mil igårkväll. Tror inte jag tar alltför mycket skada av det, mår himla bra. Resten av dagen blir plugg, ska få i mig frukost nu innan jag drar igång. Har redan gjort en del underarbete så som leta fram källor så behöver bara börja läsa och få ner allt i ett Word-dokument. Förhoppningsvis tar inte den uppgiften hela dagen så jag kan börja med lite annat. Blir även ett benpass under dagen med Niklas, dubbelpass på en fredag, kan det bli bättre? 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning