Mycket nu.

Nationaldagen och ledig, det är orimligt skönt att ha en ledig dag mitt i veckan nu, nu när livet går i 180 och antagligen kommer fortsätta med det ända in i Oktober. Känns bra ändå, livet rullar på och saker löser sig bit efter bit. Fick ett glädjebesked igår, vi har fått lånelöfte vilket betyder att så fort vi vet vilken stad vi ska plugga i kan vi börja titta och buda på lägenheter, detta är visserligen om en månad men det är så skönt att ha det klart! 

I helgen var vi i Gävle och min kusin Nicole som är fotografen bakom alla bilder nedan hängde med, det var en riktig topphelg trots att jag var trött och hade det lite kämpigt mentalt. På fredagen åt vi en laxmiddag och därefter mötte jag upp bästa Ida som också var hemma och vi promenerade i flera timmar och pratade av oss, detta med att inte ha sina vänner nära är så tärande vilket gör kvällar som i fredags ovärderliga. 

På vägen till Gävle svängde vi förbi min kusin Helena med familj för lite prat och bebisgos, väl i Gävle tryckte vi pizza, gick igenom lite förråd med min farmors saker innan det var dags att titta på Zoës karategradering. Vilken häftig sport karate är! De har sånt enormt fokus och jag satt fascinerad hela tiden, duktiga unge. Kvällen rullade vidare med sushi och mjukglass innan vi rullade hemåt, söndagen spenderades mest ledig, en tur till Barkaby outlet, en löptur med årets första dopp innan vi tog bilen och rullade hem till oss igen. 











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning