Vår alternativa verklighet

Länge sedan jag kikade in här nu, några omtumlande dagar där ångesten legat och tryckt rätt hårt iallafall på mig. Varför tänker jag inte gå in på men det kändes ändå nämnvärt. Ligger i sängen och har ångest, den tidigare ångesten har släppt men den här halsfluss ångesten dök upp ikväll när den ena halsmandeln började bli svullen och göra ont. Nej tyvärr passar sig inte halsfluss just nu tack. 

Annars är det mycket jobb och fest som vanligt, blir rehab och träningsläger väl tillbaka i Stockholm. 

Det jag reflekterat mest över senaste dagarna är verkligheten "hemma". Den verkligheten existerar inte här uppe, problemen finns kvar och väntar i Stockholm och har förhoppningsvis löst sig under de fyra månader jag blir borta. Under gymnasiet var drömmen att lämna verkligheten några månader, fanns inget annat i världen jag önskade så mycket som att få sticka. Och så tog jag och Olivia vårat pick och pack och rullade upp till Sälen den 25 december, ett halvår efter studenten. Jag kunde inte vara mer nöjd över det beslutet. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning