Motivation sprutar ur öronen på mig.

Toughest, ett lopp som går den 23 Maj och som jag är grymt taggad på att springa. Inte endast för att det verkar vara grymt kul utan för att det får mig otroligt motiverad till att träna och köra på ordentligt sista månaderna här uppe. Motivationen drog på ordentligt när jag kände att jag klarade av att göra 10 armhävningar utan problem(5 set), något jag absolut inte klarade för tre månader sedan när jag ändå var i jäkligt bra form. Så på något plan går det framåt trots en rätt ordentlig viktuppgång.

Viktuppgång som jag inte alls mår dåligt över, helt ärligt har jag nog aldrig mått så bra som jag gör just nu. Och att jag klarar bra mycket fler armhävningar än förut med några extra kilon är ju bara fantastiskt! Det negativa är väl att det inte går riktigt lika lätt i löpspåret, kan bero på att konditionen inte är på topp heller så det bör gå att träna upp till en godkänd nivå rätt fort. 

8 km med hinderbana är det som ska springas, ska nog börja att faktiskt klara av att springa 8 km igen innan jag anmäler mig till något. Den rundan här är rätt tuff med sega och branta backar, riktigt grym träning alltså men börjar nog med tre varv i den lite lättare(läs mycket lättare) 3 km rundan. Att faktiskt ha ett mål gör allt så mycket lättare, lättare att ta sig till gymmet, lättare att faktiskt springa den där rundan och lättare att komma upp på morgonen rent generellt. 

Jag kanske överdriver min entusiasm lite men just nu sitter jag nyduschad efter ett rätt okej gympass och är småhög på livet och motivation. Kan bero på att våren har kommit till Sälen och att vi ska åka skidor innan jobbet imorgon. Allt är bra gött! 

Så jäkla nöjd med livet! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning