5 km

För första gången på ca två månader har jag tagit mig runt en halvmil springandes. Visst var det på en skittid, men det var under halvtimmen och jag tog mig runt. Trots krampande vader och värkande knän, inte världens beundrare av löpning på asfalt, men det får duga till det att jag kommer till Stockholm igen. 

Pratade med min mor idag, hon beskrev våren i Hässelby och jag började genast längta efter löprundorna där. Kom fram till att jag antagligen kommer snöra på mig löparskorna det första jag gör och ge mig ut i rundan längs vattnet och bara njuta innan jag tar tag i någonting annat. 

Konstigt att tänka så, tiden här uppe är det inte mycket kvar på. Sista veckorna kommer gå förbannat fort tror jag. Det är full rulle fram till den 15 april då vi tar en semestervecka innan bilen står packad och vi rullar ner till Stockholm. 

Tillbaka till Stockholm ja, väl i Stockholm börjar jag plugga direkt. Intensivar under en månad. Kommer leva i kemiboken, i löparspåret och på gymmet. Ser konstigt nog fram emot det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning