Lite lägesuppdatering och listan för 2021

Över en vecka in på 2021 och jag har haft mitt sista "jullov" för livet, vi har hunnit renovera köket och ska måla vardagsrum i helgen. När sista taklisterna sen kommit upp är lägenheten försäljningsklar och vi kan bara bo i den, utan att ha flera moment som hänger över oss som vi "måste" fixa. Förhoppningsvis har vi alltså flyttat om ett år, men med nytt kök, ett ljust fräscht vardagsrum och allt småpill iordninggjort gör det inget om vi bor kvar lite längre för nu trivs jag som fisken i vattnet här. Otroligt vad ett nytt kök kan göra, det gamla var verkligen risigt. 

Så det nya året har börjat bra, jag börjar tröttna på att gå hemma och känner att just den biten är skit. Men hittar saker att fokusera på och fixa, nu är det trots allt fullt upp med renovering även om jag känner mig fruktansvärt omotiverad till det just nu så måste jag spackla innan 14.00 idag. Det löser jag. 

Har jag några nyårslöften? Eller nya mål som jag vill uppnå på ett år? Det har jag faktiskt, även om jag inte kommer slå ner på mig själv om saker inte uppnås så är det kul att försöka. Sen är det vissa mål som är viktigare än andra, så här kommer dem; 

1. Spendera mer kvalitetstid med Koda, mer fokus på att träna honom för att han ska må så bra som möjligt. 

2. Ta examen! 

3. Springa minst ett pass i veckan, alltså minst 52 löppass 2021. OCH ta mig igenom Idre fjällmarathon 42 km

4. Få bukt på min kosthållning, verkligen hitta något som fungerar för mig vilket jag är på god väg att göra. I koppling till det även lyckas hitta ett hållbart sätt att inte gå ner i vikt med kombinationen löpträning och crossfit, som sagt på god väg redan men det är svårt. 

5. Fortsätta ta hand om min psykiska hälsa, avslutade 2020 på topp och planerar att fortsätta i samma spår.

6. Crossfitrelaterat: Utöver bättre mobilitet!!!

- En bar muscle- up 

- 3 Strikta handstandpushups utan någon kudde 

- 45 kg squatsnatch (min jävla akilleshäl) 

-80 kg squatclean 

- 75 kg Jerk 

- Stabilt fritt handstående 

- (Kunna gå ner i spagat igen)





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning