Artonde i Första 2021

 De senaste veckorna har jag jobbat lite smått och sporadiskt med C- uppsatsen, idag tog vi tag i den ordentligt igen och Sofia har varit här hela dagen. Blev 80% skitsnack och 20 % jobb men det är bara rimligt efter ett uppehåll. Känns väldigt skönt att ha kört igång igen, det är så bra att sitta tillsammans och att faktiskt trivas med personen man skriver med vilket inte alls är en självklarhet. Påminner oss om flaskorna med bubbel vi ska öppna när arbetet blivit godkänt, längtar. 

Annars så är lägenheten så gott som färdig och vilken skillnad det blev, vardagsrummet är helt fantastiskt med de ljusare harmoniska väggarna och magiska stuckaturslisterna. Det gör absolut ingenting om vi bor kvar längre än tänkt kan jag i alla fall säga, vi kan vänta in rätt köp. 

Jag har funderat ganska mycket på jobb och känner att jag vill jobba nästan överallt, kan tänka mig att läsa vilken vidareutbildning som helst sen också. Tycker allt låter så otroligt givande, lärorikt och kul. Så det kommer bli bra vart jag än hamnar, ser verkligen fram emot att komma ut och jobba. Mycket för att träffa nya människor men också för att utvecklas i min yrkesroll och som människa. Ser fram emot den sista terminen som startar om en vecka, snart i mål, det är helt otroligt. Om fem ynka månader är jag legitimerad sjuksköterska. 

Några dagar med snö, undra vem av oss som tycker det är mest kul? Moa eller Koda? 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning