Månad Tre

Men hej! Har inte skrivit på jättelänge men livet har verkligen kommit emellan, varit ute på tre veckors praktik på Neurokirurgen i Linköping, haft två veckors kurs i förbättringsarbete och ska nu gå in i en fem veckor lång ren teoriperiod. Jag har hunnit ligga dyngförkyld i nästan två veckor och är äntligen frisk.
Åkte igår upp till Stockholm för att finna lite studiero och komma ikapp inför nästa vecka och för att krama om mina föräldrar lite. Tycker det görs för lite när vi bor två timmar isär. Jag länsar nog mest deras kyl och godisförråd egentligen.

Hur som helst, är hur motiverad som helst till att komma igen med träningen igen. Har smygstartat lite för att inte chockartat kasta in kroppen i de vanorna jag brukar ha, så snart drar jag igång 100% igen, supertaggad.

En sak som hänt sedan sist är att jag blivit med nytt jobb, jobbade mitt sista pass som personlig assistent i tisdags och börjar förhoppningsvis på sjukhuset som undersköterska nästa vecka. Känns så himla roligt! Är så ofantligt tacksam till livet just nu. Även mer motiverad än någonsin att fixa denna termin, ska bara hitta ett bra sätt att använda motivationen i praktiken också.


Jag har en så fin känsla i kroppen, och har haft det den senaste tiden. Inget mer med det, men ville nämna det.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning