Torsdagen den Sjunde i Tolfte Tvåtusensjutton


En torsdag i december vaknar vi som vanligt kl 6:00, idag för tvättidens skull men även annars brukar vi ta oss upp för långa mysiga mornar, hatar att stressa på morgonen. Idag ska jag ta mig igenom båda "övningsproven" i kurserna inför nästa vecka, gå igenom det jag inte förstår och räkna alldeles för många tal. Självfallet ska jag till gymmet också och köra ett rejält ryggpass, kommer aldrig klara av att sitta och råplugga en hel dag utan någon form av fysik aktivitet, tappar förståndet helt då. 

Varken jag eller Niklas kan gå ordentligt efter tisdagens benpass som jag absolut inte trodde jag skulle ta mig igenom, men nog gjorde jag det och jag kommer ha mördarträningsvärk fram till nästa "legday", rimligt. 

Imorgon åker vi ut till Hässelby för att äta julbord med mina föräldrar och åker sedan till Uppsala en sväng på lördagen för att hälsa på min kusin Helena och hennes Martin, inte en helg ledig nu. Det är småfrustrerade att veta om att jag borde sitta och plugga samtidigt som alla decemberhelger är fullspäckade med annat, det löser sig. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning