Ett 2017 att minnas

Julafton imorgon?! Vet inte alls vart tiden tog vägen och jag är väldigt säker på att jag hade tänkt lägga upp detta inlägg för en vecka sedan. Kom precis upp till föräldrarna efter några härliga dagar i Östergötland och Niklas familj, innan vi åkte ner hann jag bli klar och godkänd i både fysiken och kemin vilket är en otrolig lättnad, vi var och dansade i folkdräkt på den årliga jullekstugan min familj alltid går på förra helgen och fick en helt del julkänsla.

Känns skönt att ha en vecka till att träffa alla nära och kära innan jag åker ner till Östergötland igen för nyårsfirande, att 2017 flugit förbi är ju helt klart sant.

Liten summering av året ska det bli ändå.

Januari
Åkte till Åre med pappa första veckan innan jag flög tillbaka till London där jag då bodde och livet rullade på därborta.

Februari
Både föräldrarna och Hannes och Matilda kom och hälsade på under den månaden, minns att jag såg fram emot det och uppskattade de dagarna något enormt.

Mars
Tror inte att något nämnvärt hände i mars, livet rullade på som vanligt.

April
Högskoleprovet som skrevs i London på svenska skolan, satt i en iskall idrottssal och skrev och därefter påsklov, fira påsk på landet med släkten, besöka Sälen för att gå på Utomhushousen, hade riktigt roligt och åkte därefter tillbaka till London.

Maj
Sista två veckorna i London vilket var känslosamt, åkte sedan hem och började jobba på Schenker för sommaren.

Juni
Jobbade en hel del, sprang Toughest med Fredrik, helgen därpå rockades Summerburst i Stockholm sedan blev det midsommar och jag träffade mannen i mitt liv för första gången. Spontant helgen därpå åkte jag och Johanna till Bråvalla, hade time of our lives och avslutade Junimånad på topp.

Juli
Det jag minns ordentligt är nog det enda jag hade fokus på då, vilket var Niklas som jag videochattade med två h per dag i tre veckor. En helg spenderades nedåt i Landet, först med det gamla sälencrewet och sedan åkte jag ner för att faktiskt träffa killen jag bara pratat med i tre veckor. Stod sedan och kramades på en Mcdonaldsparkering i Jönköping och blev tillsammans med herrn i mitt liv.

Augusti
Fortsatte vara nykär och hade ett pressat schema för att träffa släkt&vänner då jag skulle resa bort i slutet på månaden.

September
Spenderades på långresa, tog dykcertifikat, besteg ett berg, blev brun, hade det rätt fantastisk rent allmänt. Fyllde 22 och flög hem, flyttade till Södertälje och blev sambo.

Oktober
Första helgen åkte vi ner till landet för att varva ner sedan spenderades helgerna runt om och överallt. Började plugga heltid och vi började få in ett bra rull i vardagen.

November
Fortsätter i ett hektiskt helgliv och jag tror att vi hade en ledig helg för oss själva under hela hösten? Studierna rullade på fram tills att jag opererade bort mina halsmandlar och blev sängliggandes i 14 dagar, fruktansvärda dagar.

December
Började komma på benen igen efter operationen, det hektiska helglivet fortsatte och vi julstökade för fullt. Jag skrev kursprov för både fysik och kemi och klarade både kurserna. Trots en mycket tumultartad månad har mycket löst upp sig lagom till jul.

Det bästa med året har helt klart varit Niklas, att vi snart varit tillsammans i 6 månader varav sambos i 3 är helt fantastiskt sjukt. Lyckligt lottad till tusen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning