Frisk på heltid.

Onsdag eller lillördag vad man nu väljer att kalla det, jag har varit fullt på benen sedan i måndags och mår så himla bra. Efter 10 dagars rent helvete känner jag mig starkare än någonsin, har fortfarande ont men har idag haft första dagen helt utan smärtstillande, heja! I så många år har jag aldrig riktigt känt att jag varit på topp, har nog inte känt mig pigg genom en hel dag någonsin vad jag kan minnas. Att jag nu under tre dagar bara sprudlat trots tidiga mornar får mig att tänka omkring hur mycket två jätteklumpar i halsen kan förstöra, jag har varit otaliga gånger hos läkaren för att kolla mina blodvärden pga. konstant trötthet och brist på både fysisk och mental ork, egentligen depressionssymtom som ofta var ogrundade men inga fel hittades. Möjligheten att jag mått så på grund utav mina förstorade halsmandlar finns och jag tror på teorin just nu.

Nu har jag opererat bort halsmandlarna som tog upp alldeles för mycket plats i min hals, antagligen påverkade de min sömn något otroligt, är kvitt konstanta infektioner och känner att jag orkar så mycket mer. Så nu livet, come at me bro!


Utöver det då? Jo jag har droppat rätt många kilo efter operationen, jeansen på nedre bilden hänger på höfterna nu och låren fyller inte ens i närheten ut dem. Jag har skaffat läsglasögon då mina ögon är överansträngda, tog de fulsnyggaste jag kunde hitta. Vendela kommer hit ikväll och vi ska julbaka som gudinnor imorgon. Ska träna innan hon dyker upp och göra ett försök till att bygga lite på benen som försvunnit. Ska även skriva minst en labbrapport idag innan gymmet, kul planer ändå.

Niklas är i Östergötland och det var inte fantastiskt att komma hem till en tom lägenhet, tur att Vendela sover över, ångest att sova ensam numera. Turligt nog så kommer jag efter på fredagskväll så helgen spenderas där nere med lite julmys.

Långt inlägg, men anser att det kompenserar för att jag inte skriver så ofta.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning