Den Tjugoförsta i Tredje Tvåtusensjutton

Två veckor sedan jag skrev någonting, har svårt att komma på vad som hänt under den tiden utöver att vi är klara med Cambridge Profficency Exams och att jag precis tillfrisknat ifrån den värsta halsflussen i mitt liv. Tror det sammanfattar de senaste två veckorna helt okej. 

Utöver att jag äter antibiotika så jag spricker för tillfället är livet rätt bra, pluggar lite inför högskoleprovet och tar det rätt lugnt. Hade som ambition att ta en långpromenad idag då jag har lektioner endast på eftermiddagen men det är en mindre storm ute så jag blir kvar i sängen. Åker till kyrkan efter skolan vilket får bli nog med äventyr för dagen, jag behöver ändå vila fortfarande trots att det inte är favoritsysslan.  

Om tre korta veckor åker jag hem till Sverige för att ha påsklov, det känns förjävla vemodigt även om det finns många saknade individer i det landet och mycket saknade miljöer. Längtar ihjäl mig efter att åka ut på landet och slippa vara i en av storstädernas storstäder.  

Efter en dag i provsalar med ett fint gäng. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning