Jag såg en stjärna falla, det var inatt när alla sov, jag tror jag önskade att ni var nära.

Det var några år sedan jag stod som lucia nu, igår var det minicelebration med lussebulle och ett luciatåg jag hittade på youtube. Idag ska jag gå på ett riktigt luciatåg vilket kommer bli supermysigt och bota den hemlängtan jag dragit på mig.

Runt jul trycker hemlängtan rätt bra, det är mycket som fattas mig runt jultider här i London. Inget julstök eller hus som luktar jul, ingen julmusik eller sång samt helt andra traditioner. Jag har iallafall börjat köpa julklappar och jag ska sätta mig och paketpyssla i veckan, tända lite ljus, pyssla och lyssna på julmusik.

Flyger ju till Sverige om 9 dagar, det ska bli så himla skönt, älskar ju London men det är jobbigare än jag trott att vara borta från dem man älskar i jultid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning