När man är ledig.

Äntligen ledig , nödvändigt var det då att till och med plocka ur diskmaskinen gör ont i mitt skadade revben, smärtan i lungorna har lagt sig och jag hoppas det är för gott den här gången.

Igår blev det dans och vilken rolig kväll det var, lämnade dansgolvet en gång för att ta mig ett glas vatten. Sov ut ordentligt och har därefter handlat och lagat mat med Lisa, det har gjorts tacopaj, pizza och bakats bröd, kanske blir något vettigt utav mig också tillslut i köksväg.

Behövs en fixardag när man är ledig, sist var jag bara ledig en dag och då hanns det inte med någonting då skidåkning prioriterades, skönt med två dagar där en kan ägnas åt tvätt, mat, städ och sömn och en annan till åkning.

Ska slänga i nästa tvättmaskin och provsmaka mitt första hembakta bröd, otroligt nyfiken på hur det blev! Soffhäng står därefter på schemat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning