Världens bästa arbetsplats.

Trivs som fisken i vattnet, idag har jag dock varit ledig och mer eller mindre spenderat hela dagen i sängen och spelat Sims med en godispåse. Imorgon är det dock backen som gäller för hela slanten trots att det ska snöa och blåsa, skam den som ger sig.

Jobbet flyter på fint, kollegorna är grymma, fjället är grymt, gästerna är grymma, jag kan fortsätta rätt länge med att mala på om allt fantastiskt men det blir väl utdraget. Något jag stormtrivs med är att vissa dagar startas morgonen med ett åk i en tom backe till liften man ska öppna, så en dag kan bjuda på minst fyra åk med lunchbyten osv. vem klagar på det?

Har tappat träningen helt, börjar först nu känna mig återhämtad efter sjukdomen så denna vecka är det fullt ös medvetslös i kampen att kombinera ihop livet här uppe med allt vad det innebär. Träningen måste jag komma igång med då huvudet håller på att explodera för tillfället, får alltid molande huvudvärk när jag tappar träningen ordentligt, helt värdelöst.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning