Fredag

Sitter uppe i föräldrarnas lägenhet och dricker kaffe, mamma sitter i soffan med sin bok och jag vid datorn som har wifi. Otroligt vad handikappad man blir av att inte ha den förmånen hela tiden, ångest över att inte kunna se säsongsstarten av Walking Dead och andra serier jag följer. Vad är det för liv jag lever när det är där ångesten ligger? Visst ligger det ångest på andra plan också men jag tycker uppriktigt att det här med serierna är jobbigt. På så vis är dessa fyra månader himla nyttiga.

Ikväll är det köttbuffé som gäller, sedan ska det dansas och drickas öl. Tveksam till hur taggad jag är på det sistnämnda. Vi hamnade på Harrys i tisdags, oklart hur det gick till men våran sovtisdag blev motsatsen. Nu har vi i varje fall sovit i två nätter och jag är ledig imorgon, det jag ska orka är skidåkning med far min och det känns som en baggis jämfört med bedriften i onsdags. Den bedriften bör vi inte ens tala om, jag kan erkänna att jag gick på en hög dos adrenalin och envishet den dagen och att jag slocknade så fort jag la huvudet på kudden senare på kvällen.

Nu checkar jag ut för denna gång, jag ska bli duktigare på det här med att blogga. Lovar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning