Ibland mår jag inte så bra.

Jag vet att jag inte uppdaterar för dig som fortfarande läser ibland, hej Saga, Karin och Mamma! Så tänkte lägga upp något för er skull, men även skriva av mig lite för min egen. Vilken sommar jag har haft, den startade med att jag nästan sprang ett marathon in i den berömde väggen. Drog ner på jobb och allt och bara levde lugnt i en månad. Är så tacksam över omgivningen som hjälpte mig att bromsa innan det faktiskt skulle ha varit försent.  När jag började må bättre fick jag hjärnskakning som jag ännu lider av en månad senare med migränanfall och sporadisk tinnitus(vet inte ens om man kan ha sporadisk tinnitus? det piper ibland helt enkelt, sjukt irriterande).

Vi har klämt in en riktig semestervecka i slutet på Juli med familj, vänner och kärlek, det var helt kart en av de bästa veckorna på enormt länge.
Jag och Niklas har firat två år ihop och lycklig är jag över att jag hittat en så fin kille att spendera livet med, han är min bättre hälft. I augusti har jag bara jobbat och mått rätt dåligt, visade sig att det kanske tar lite längre tid än vad som passar mig att återhämta sig efter en "nästan in i väggen" och en hjärnskakning. Det är okej, ibland mår jag bara inte så bra.

Det positiva som har kommit ur hela den här soppan är att jag har börjat värdera mitt liv annorlunda, eller sakerna i mitt liv borde det kanske stå. Har sorterat ut kassvis med saker som skänkts bort eller sålts. Skrivit en lista på vad som faktiskt får mig att må bra, gissa vad? Inget av det är materiellt? Fascinerande hur vi intalar oss själva att desto mer prylar desto bättre mår vi, hur många tröjor har jag intalat mig att jag faktiskt behöver bara för att den är på rea? Sedan ska jag inte ljuga, jag älskar vår bil som möjliggör så mycket för oss. Men det är nog just det också, varje sak ska ha ett värdigt syfte annars har det rykt. Inte bara en bortförklaring, "Jag har ju inte använt den på två år MEN". Vet du hur skönt det har varit? Känns som hur mycket negativ energi som helst har lämnat hemmet.

Har nog gått igenom en liten livskris som jag ännu är mitt uppe i, omvärderar, får klarhet i vad som är viktigt för mig. Så jag skrev en lista, om du känner mig vet du att jag älskar listor. Så nu sitter den på insidan av mitt nattduksbordskåp så jag ser den varje dag. Och tro på fan att det funkar? Det här mår jag bra utav, hur ska jag göra för att nå dit? En så liten sak som gör så stor skillnad.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning