Hej Nollan!

Hej Nollan, hej Moa för ett år sedan. Nu har nolle-p dragit igång och jag är din fadder, jag har spenderat hela våren tillsammans med de andra faddrarna och planerat dom här två kommande veckorna för att just du ska få en så bra start på universitetslivet som möjligt. Jag är ledsen om det är lite rörigt men vi gör vårat absolut bästa och hoppas att du har kul. 

Igår läste jag igenom inlägg jag skrivit senaste året, det tog inte så lång tid då jag inte skriver så mycket längre. Hittade ett inlägg ifrån min första dag på nolle-p, nyinflyttad, hade sprungit en utforskningsrunda eftersom jag inte hade en aning om området, kände inte en kotte och var livrädd över att inte få några vänner. Allt har ju löst sig, skolan har gått bra och jag börjar om en vecka termin 3. När termin 3 är över är halva utbildningen förhoppningsvis färdig, ser fram emot detta läsår. Ryktet säger att denna termin kommer vara den tuffaste av alla, men det känns okej, vi stålsätter oss och jag har aldrig känt mig såhär motiverad. 

Det kommande året kommer bli fantastiskt, undrar vart vi är om exakt ett år? Det är några saker som kommer hända under perioden som jag längtar efter så jag spricker, det är mycket förväntan och motivation, det kommer krävas en del slit för att nå dit men det är nästan en självklarhet. Även en del rädsla för att något inte blir som vi tänkt, eller att det inte funkar när vi väl är där efter det slit vi kommer att lägga ner. Det är en del av livet antar jag, jag och Niklas har en förmåga att lösa det mesta, trots motgång. Längtar till att läsa det här om ett år igen och se vad vi klarade av och hur livet ser ut då. Ciao. 

Mitt drömgäng, i motgång, medgång och all annan skit så är dessa människor exceptionella. 

Jag älskar dig så mycket. 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning