Tar 2019 med en klackspark.

Skrev min första salstenta i torsdags, övertygad om att kugga då jag gjorde tvärt emot vad jag övertygat mig själv om från början, vilket var att ta det lugnt. Ju mer jag tänker på det desto mer övertygad blir jag att det blir omtenta, men det känns okej ändå. 
Skickade in det sista arbetet i fredags och känner ändå att jag är nöjd med terminen, det är däremot fantastiskt skönt att kunna ta det lugnt, fokusera på allt runt omkring istället för på studier som jag gjort sedan jag skrev här sist. 

Vi har hur som helst firat dubbla jular, över tredje advent var i i stockholm med min familj och julen spenderades här. Nyårsafton blev i Jönköping med min powerpuffpinga och hennes Eric, det var rätt toppen faktiskt. 

Det är inte så värst mycket som har hänt dock, tränar på som aldrig förr och visst blir det ett maraton i år. Denna vecka har det blivit två rätt tuffa intervallpass med bästa Sofie, det är så otroligt roligt att springa med någon med samma mål, motiverande till max! Nya friskisgymmet i vrinnevi var även det toppen för 2019 träningsår, då det var mycket möjligheter för greppstyrka och just träning inför OCR så jag och Niklas blev som två små lyckliga barn när vi klev in där. Tror nog att 2019 kommer bli ett sjuhelvetes år, på ett positivt sätt då. 

2018 då? Ska dra en liten resumé då jag upptäckte mina mest likeade bilder på instagram. Bilden längst ner till höger tror jag är tagen efter ett sjukhusbesök då de spolade rent min tumme sista gången efter en tuff infektion, ser ändå på mitt leende att jag var lite utpumpad på energi, minns jag rätt åt jag nog morfin då också. I resterande bilder ser jag bara ren glädje, jag fick klart till min gymnasieexamen, vi började renovera vår fina bostadsrätt, vi gick på bröllop och var orimligt kära i varandra, sprang toughest, sprang tjurruset med Sofie och sedan är det två bilder från västkusten då jag fick spendera tid med min underbara faster och promenera i solnedgången med mannen i mitt liv. Vilket år ändå, är så oerhört tacksam till alla i min omgivning. 









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning