Blev 23.

Fyllde 23 i helgen, Niklas den magiska individen väckte mig med en helt otrolig frukost på sängen samt en konfettikanon(som inte var lika rolig att städa upp sen). En födelsedagspresent var att springa mildistansen i östgötamaran som gick i lördags, hade så himla kul! Det var dels för att loppet var bra uppstyrt och såklart för att solen sken och jag sprang med herrn utan att ha någon tidspress utan endast för att det är roligt. Vi tog oss runt på 55 minuter och kände både två att vi kunnat springa minst en halvmara så vi slopar milen nästa lopp och tar en längre distans.

Dagen fortsatte och goa Ida kom ner ifrån Stockholm, ytterligare några norrköpingsvänner dök upp och vi hade en kanonkväll. Det råkade vara rätt kul att fylla 23 så åldersnojan försvann rätt fort.

Denna vecka då? Börjar efter lunch idag så har passat på att laga mat för några dagar framåt nu innan jag springer iväg till campus. Så skönt att ha det gjort så kvällen kan fokuseras på annat, typ ett långt intervallpass i regnet med Sofie. Hade en rejäl träningsplatå tidigare, när motivationen var helt död och jag tyckte mest att träningen var dötråkig. I vanliga fall brukar jag faktisk lägga av då, ha en träningsbreak på några veckor men denna gång körde jag på, visserligen inte stenhårt och rätt omotiverat men det har lönat sig. Nyttig grej att ta sig över och nu tycker jag det är roligare än någonsin.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning