Plötsligt blev det "vardag"

Plötsligt började termin 3, som en jävla käftsmäll om jag ska vara ärlig. Nolle-p är slut och jag har seglat upp till patethimlen, startat upp året med sektionen däremot där det kommer hända lite kul så slutar helt med det studiesociala gör jag ju inte. Haft två helt magiska nolle-p veckor och det var det jag ville få sagt om det.

Idag sitter jag frusen med varma tofflor och en stor mugg té, försöker läsa om hjärtsjukdomar men det tar emot. Det känns himla tungt att komma tillbaka till studietekniken nu, för helt ärligt så pluggade jag knappt i termin 2 så har kanske glömt hur man gör. Skämt åsido, jag kämpar på. Tror jag tycker allt känns extra jobbigt nu när kylan börjat slå till, fryser ju som ett as hela tiden? Svårt att fokusera då.

Annars rullar träningen på, livet likaså. Ser fram emot de kommande månaderna med en skräckblandad förtjusning, mycket att se fram emot men kombinationen av att ha roliga saker som händer samtidigt som det kommer vara minst såhär intensivt i skolan är lite läskig. I dagsläget känns det som jag behöver plugga 12 h per dag, det är nog rätt överdrivet men ändå. Ska bara komma in i det så släpper nog denna stress. Känslan av att det faktiskt är hanterbart har inte infunnit sig ännu men det kommer hoppas jag.

Jag och tékoppen önskar dig en fin dag och ursäktar för ett rörigt inlägg, det speglar bara mitt huvud just nu.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning